lördag 2 oktober 2010

Tjenare italienare!

Efter några dagar i Rom är jag nu i vackra Florens. Hinner inte skriva desto mer utan prioriterar istället att ladda upp några snabba bilder , mest för att frestas. :)

Uteservering i Rom.


Petter och jag vid Vatikanen.

Man skulle kunna tro att jag fångade dem i en rörelse men såhär stod de faktiskt länge och väl och solade. Det är bara att konstatera att till och med sköldpaddorna i Italien känner till La Dolce Vita-konceptet.

Morgonkaffe på en balkong i Florens.

Idag var det verkligen helt strålande väder i Florens. Jag satt på balkongen med en kaffe i handen och njöt av livet när Petter kommer ut och konstaterar med allvar i rösten att "det är verkligen oktober idag". Jag upplyste honom om att han var knäpp och bad honom sedan att föreviga ögonblicket. Andra oktober och 25 grader varmt. Jajamän.

1 kommentar:

Amanda- sa...

Åhhhh vad underbart! Jag älskar Italien. Jag vill åka till Kanarieöarna "Puerto de Mogan" bara för att en Italiensk arkitekt ritat byn med en massa vackra italienska hus och gator.

Njut av allt min älskade Syster och du, Du är välkommen hem sen.

KRAM

Jo en sak till: jag har varit på Zumba idag. Kolla min blogg.

.