fredag 13 november 2009

Borttappat

Igår när jag klädde på mig för att gå till skolan hade jag i bakgrunden på ett radioprogram som handlade om Sibiriens permafrost. Subliminal perception i kombination med att det var vitt ute fick mig att klä på mig rejälare än vanligt men när jag kom ut var det inte alls särskilt kallt och jag svettades hela vägen in i biblioteket.

Idag, vis av erfaranheten, nöjde jag mig med kortärmat under jackan men då hade det istället blivit kallt på riktigt. Jag kan inte säga exakt hur kallt (min termometerfunktion i Windows Vista har stått på sol och +10 grader sen augusti) men definitivt... svalt.

För att komma till saken så saknar jag min röda, varma, superfina paschminasjal som jag köpte i Bosnien förra sommaren. Är det nån som har sett den? Kan inte utlova någon belöning då jag är i det närmaste pank men en stjärna i himlen kan jag väl gissa att personen får som hjälper mig att hitta den igen.

Inga kommentarer:

.