lördag 22 maj 2010

En ledig dag är en trevlig dag

Igår slog friheten till då jag med två timmars marginal skickade in uppsatsen och därmed kunde andas ut. Och för att fira att jag nu har avslutat åttonde terminen på juristprogrammet anordnade Skatteverket personalfest! (Ok, det var kanske inte därför, men det känns bra för mig att tänka så.)

Det var mat och det var dryck och det var obotliga vinnarskallar som tog det som sin uppgift att "dubbelkolla" svaren via Google samt att sprida allmän disinformation under tipsrundan. Det senare var faktiskt helt onödigt för jag sabbade mitt lags chanser till vinst rätt bra ändå. Jag gick på magkänslan och måste ha låtit som om jag hade nån grund för mina gissningar för laget trodde på mig, vilket dom bittert fick ångra i efterhand. Oh, well.

Idag har jag varit jätteledig och haft hela lägenheten för mig själv eftersom Anna är på möhippa i huvudstan. Först njöt jag obegränsat men efter fyra timmar blev jag uttråkad och stekte plättar istället.


Såhär vill man aldrig se sin plätta: brun och i diskhon. :(

Nu: fortsätta kolla The Office på Youtube

10 kommentarer:

Louise sa...

jag längtar tills i sommar när vi kan äta plättar vid vattnet och prata strunt =)

Den sista bloggaren sa...

Jag med!! :)

R sa...

Fascinerande singularform av plättar, må jag säga.

Den sista bloggaren sa...

Haha, men vad säger man egentligen? Jag har alltid sagt "plätta". En plätta, flera plättar. Men nu när du påpekar det så kanske det korrekta vore "plätt". Eller... nä.

R sa...

Själv har jag aldrig reflekterat över singularformen tidigare. Då kommer jag visserligen ursprungligen från den delen av Sverige där det du fotograferat kallas för en pannkaka. ;-)

Enligt Svenska akademiens Ordbok tycks både plätt och plätta förekomma, men plätta låter ju helt klart vackrare.

Den sista bloggaren sa...

Jag gillar att du kollade med SAOL. Och jag håller med, det är definitivt vackrare. :) vad har du för planer för yran då? Du måste skaffa facebook så man kan ha koll på dig!

R sa...

Varje tillfälle till källhänvisning måste ju tas. ;-) I konsekvensens namn, borde vi då också börja säga "lätt som en plätta"?

Angående yran: Ursprungligen hade jag tänkt plugga, men Emma bedriver starka övertalningskampanjer... Å ena sidan verkar ju väderprognoserna mycket dystra. Å andra sidan är väl detta både första och sista chansen att deltaga. Ständigt denna beslutsvånda! Ryktet på stan är att du kommer att förära oss med ett besök?

Den sista bloggaren sa...

Jag tycker absolut att du ska delta i yran-festligheterna! I värsta fall blir det inomhusfest med trevliga människor (mig själv inräknad). Dessutom måste vi ju fira att folk i klassen börjar ta sina examen! Ses på fredag! :)

R sa...

Jag har ju svårt att värja mig för så övertygande argument :-) Vi synes där!

Den sista bloggaren sa...

Kanon!

.