fredag 16 juli 2010

15 minutes of fame

- Vad har du för hobby?
- ...
- ..?
- ... Eh... Jag vet ju att jag har några. Flera stycken egentligen. Men på rak arm... Jag kan inte komma på någon! Vad tragiskt egentligen, herregud. Eh, alltså. Hm. Kanske... nej. Jag har börjat sy, nej det har jag ju inte alls, varför sa jag så? Jag läser ju en del. Böcker. Och så... hmm... "Träning" låter ju så trist. Men alltså, vad tråkigt, har jag inga intressen?! Det har jag ju, det vet jag. Okej, men skriv... skriv... Löpträning. Yes. Mitt nya projekt.
- Okej, tack.


Jag antar att det är därför tidningar brukar förbehålla sig rätten att förkorta av utrymmesskäl.

2 kommentarer:

Sommarnotarien från Västbygden sa...

Och jag som trodde att det var propositionsläsning på lördagkvällarna som gällde ;-)

Anonym sa...

...jag gillar att det står "Gällivare". Tjusigt!, med tanke på att du bor i U och jobbar i L... :-)

/Mikaela

.