måndag 7 juli 2008

Måndag

Idag är det ungefär tretton grader varmt och jag var inte bitter en enda sekund över att behöva jobba inomhus. Jobbet går bra, även om risgrynsgröt är ett djävulens påfund. På jobbet är det fortfarande lugnt som i graven och jag och jobbarkompis C stod mest och hängde de två timmar då hon skulle vara "förstärkning" under "lunchrusningen".

- Jag måste gå på toa, du bränner väl inte ut dig under tiden? Höhö.
- Nej, men jag känner ett blödande magsår på gång så skynda dig. Höhö.

På ett ungefär.

Man tittar bort en sekund och så vips!

Dagens infall: Jag gick och slingade håret efter jobbet och är numera mer orangehårig än brunett.
Dagens iakttagelse: Mina ben ser helt förfärliga ut: myggbettsbölder, blåmärken, rivsår, allt omslutet av en fantastisk benvit färgskala. Dessvärre är dom inte nog förfärliga för att jag ska orka göra nåt åt det. Vad skulle man förresten kunna göra..? Klippa av dom?

Inga kommentarer:

.