fredag 15 maj 2009

Fredag

Har inte öppnat en bok på hela veckan bortsett från telefonkatalogen, som ju egentligen är en katalog (och även om den var en bok så är jag tveksam till vilken betydelse den har för att hjälpa mig förstå den svenska förvaltningsrätten). Jag jobbade visserligen veckans två första dagar men det ursäktar ju inte de följande dagarnas icke-plugg. Och utan att ha märkt det så är vi inne i tentapluggperiod igen. Har verkligen ingen aning om hur det gick till.

Indien däremot har fått mycket uppmärksamhet från mitt håll den här veckan. Biljetter är bokade, pengar är ihopskrapade (till stor del) och det enda riktigt viktiga nu är att fixa visum. Något som inte är helt lätt, verkar det som. Speciellt inte eftersom det tar 25 arbetsdagar att hantera ansökningen om man skickar in den med post till ambassaden (som ligger i Stockholm). Om 25 arbetsdagar är det den 22 juni. Gissa vilket datum vi åker? I värsta fall får vi väl helt enkelt ta en tripp till Stockholm och hoppas att de inte har utbildningsdag på ambassaden just den dan.

Men det löser sig är temat för hela den här resan och jag ser ingen anledning att lämna ett vinnande koncept.


Bild stulen från go2india.in

Nu: öppna veckans första bok ("Förvaltningsrättens grunder")
Sen: jobba lunchpass
Senare: ringa ambassaden

Inga kommentarer:

.