onsdag 2 juni 2010

Matförgiftning

Först trodde jag att jag hade ätit för mycket linfrön. (Tydligen kan linfrö omvandlas till cyanid i kroppen om man äter för mycket.) Hela natten och hela morgonen har jag alltså mellan magkramperna svurit över de där fröna som jag i jakten på antioxidanter har strösslat på filen i tid och otid.

Men så kom jag till jobbet (något mör ska tilläggas) och en av kollegorna frågar mig hur jag känner mig i magen idag.

?

Det visade sig att av oss åtta som gick ut för att äta buffé igår har samtliga fått diverse magbesvär. En kom aldrig till jobbet. Två gick hem under förmiddagen. Fem samsades om att frekvent utnyttja myndighetens faciliteter.

Dagens hälsotips är alltså: ät linfrön, det är nyttigt. Ät däremot inte buffén på Olivers. Åtminstone inte inom den snaraste framtiden.

Inga kommentarer:

.