lördag 18 september 2010

Studentens vardag och helg.

Det blev ingen ensambio igår. Istället gick jag och köpte chips och glass på Ica och la mig i sängen och kollade True Blood tills att jag somnade. På vägen från Ica mötte jag bland annat ett killgäng med knalliga chinos och lila systembolagspåsar, en tjej i röda Converse på en fallfärdig cykel, ett gäng rökande indier, och en katt. Det är uppenbarligen fortfarande början på hösten i studentstaden.

I morse vaknade jag halv nio av att syrran ringde och tog då tillfället i akt att inte sova fram till lunch. "En sund själ i en sund kropp" tänkte jag och for till gymmet redan innan klockan slagit elva.

Efteråt gick jag genom ett tyst Ålidhem och tog hissen upp till fjärde våningen.

I hissen befann sig, förutom jag, en pizzakartong, en nedriven valaffisch, kaffefläckar, doft av gammal öl och en (tom) kondomförpackning.

Inga kommentarer:

.