måndag 11 februari 2008

Bryssel vs. Belgien

Imorgon nångång mitt i natten drar vi till Bryssel. Och Bryssel låter ju sådär härligt torrt och tråkigt och alla associationer har med EU att göra. Följaktligen blir ingen speciellt imponerad när jag talar om för folk vart jag ska i veckan. "Bryssel? Jaha. Vad ska du göra där?" säger folk och ser framför sig gråa människor i grå kostymer som går runt i gråa byggnader.

Därför har jag börjat säga att vi ska till Belgien. Då blir reaktionerna lite annorlunda. "Belgien?? Köp hem choklad till mig! Och lite öl. Och kanske nån våffla när du ändå är där."

Sen att det faktiskt är till EU:s centrum vi ska till vilket jag faktiskt tycker är intressant är bara lite kuriosa.

Nu: ja, vad gör man i sista sekunden? Tvättar naturligtvis.
Sen: kolla TV kanske?
Imorgon kväll skulle jag tro: packa

2 kommentarer:

Eirene sa...

Jamen exakt, Bryssel...grå kostymer :-)
Men det måste ju finnas glada barn, godis, snygga killar, bra musik även i BRYSSEL!
Glöm inte, ett sms om dan om du har tid....

Amanda- sa...

Ha det toppen nu!! Jag hade gärnat följt med till Bryssel :P.

Kram!

.