fredag 1 februari 2008

Sexinspektören svarar

En grej till bara apropå fantastiska råd till tjejer. Cosmo är inte den enda tidningen som har outsinliga källor visdom. Studentmagasinet är inte så dåliga de heller.

Nu är ju inte jag matematiker av något slag, men hur tänkte dom där? Om killar utan att vara onormala kan ha sex med hundra stycken... och tjejer inte kan det... så måste... killarna... ha sex med... varandra? Antingen det eller så är deras kvinnliga partners sexmissbrukare. Vilket då killarna... inte är?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker inte dte låter jättenormalt för varken kille eller tjej och varför skulle killen må bättre av det än tjejen? Det skulle jag gärna vilja veta? Nu tycker jag inte att den som händelsevis haft 100 partners före sin 18årsdag behöver vara en onormal person men beteendet är inte så där jättenormalt??
Tycker nog man behöver lite stöd i att sätta gränser om man lever så.

Den sista bloggaren sa...

Ja, jag tycker också att det låter lite överdrivet men det jag tyckte var värst var hur "Fråga Anna" (eller vad nu experten hette) uttryckte sin åsikt om tjejers vs. killars sexvanor. För tjejer är det lite mycket med 100 st men för killar är det okej. Varför skulle det vara mer okej för killar? Och tänk om det faktiskt finns tjejer som tar åt sig av såna här råd? Hela den där sidan gick i samma stuk med ord som avslöjade författarens egna åsikter (tjejer har blivit "tagna" och killar som har "erövrat" osv) och jag tycker det är rätt hemskt att såna som den "experten" får ge råd till osäkra människor. Nu blev det en lång moralpredikan, men så kan det gå. :)

Amanda- sa...

Sjuuuukt att det ska vara en skillad mellan killar och tjejjer. Håller med att 100 partners är ganska mkt...

.