lördag 10 maj 2008

Det vita giftet

Socker är gift. Jag har aldrig riktigt trott att det var speciellt farligt (förutom för diabetiker och anorektiker) eller att man blir speciellt påverkad av det förrän nyligen. Det som hände var att lillebror, ett år gammal, åt sin första godis och spårade ur. Sprang runt runt och bet mamma i benen. Jag hade själv en liknande upplevelse igår.

Efter att ha tvångsmatat alla med födelsedagsfika i torsdags fanns det ändå en halv tårta kvar igår. Och det är ju synd att slänga... Resultatet?

Frukost: Havregrynsgröt och tårta.
Lunch: Müsli och tårta.
Middag: Grönsaksburgare... och tårta.

Att jag var totalt instabil hela dagen behöver jag väl knappt tala om. Skitsur ena sekunden för att en stund senare vara lycklig och motiverad för att ytterligare en stund senare vara nära tårar. Mellan måltiderna kände jag mig nästan bakis. Skakig och svag liksom. Och på kvällen mådde jag illa. Tog en återställare i morse i form av tre överblivna godisar men nu får det vara nog. Nu är det sockerfritt och fiberrikt som gäller. Om inte annat så för att jag ska till tandläkaren på tisdag.

Inga kommentarer:

.