tisdag 20 maj 2008

Studentens lyckliga dar...

Ja det är fullständig misär här, på alla fronter. Hemmet, studierna, träningen och det sociala livet. Allting skjuts upp till "Mitt nya liv no. 451675" som kommer börja den 4 juni igen.

Hemmet: Jag skämtade inte när jag i lördags sa "nej, lämna du det där, jag tar det imorgon. Eller nej förresten det lär jag inte göra, men jag tar det om en vecka så lämna det du". Och eftersom karlsloken också är inne i den kvalfyllda tentaperioden så kan jag inte ens med gott samvete bli irriterad för att inte han heller städar.

Studierna: Dagens råd: När du för att lugna dig själv tänker att "det är ingen fara, h*n har ju inte heller börjat plugga ordentligt ännu" så se för all del till att du jämför dig med en person som faktiskt ska skriva tenta. Och gärna någon som ska skriva den samtidigt som dig.

Träning: Ända sen jag och syrran sprang ner i myren förra veckan har fettdepåerna fått frodas och musklerna fått förtvina i direkt proportion till hur mycket annat jag har att göra.

Det sociala livet: Det faktum att det numera anses snudd på obscent att gå hem innan biblioteket stänger (klockan 22) bådar inte gott.

Förutom det: Dessutom luktar jag gubbe för andra dagen i rad. (Hans deo var värdelös och så poff så tog min slut, väldigt mystiskt det där, och det enda som återstår är att använda den värdelösa man-deon som på nåt underligt sätt lyckas med att både stinka överparfymerad karl och svett samtidigt.)

Om jag skulle få ändra om den där hemska studentvisan (som enligt mig enbart förleder den stackars ungdomen) så skulle den snarare gå nånting typ "Sjung om studentens tragiska vår, låtom oss sörja tilltagande lår. Än klappar hjärtat med friska slag, men snart kommer koffeinet sätta sina spår..."Eller nåt.

Nu: tillbaka till studiegropen
Sen: ..?

Inga kommentarer:

.