torsdag 8 maj 2008

Tårtor och diskmaskiner

Jag har lagt juridiken på is över dagen och bakat tårtor och jobbat istället.

Tårtor: Kära Pojkvän fyller 25 idag! Jag längtar tills jag också fyller 25. En riktig ålder. Inga finnar, ingen jobbig osäkerhet, man är på något sätt vuxen men ändå inte gammal. Lycko han.

Jobb: Jag visste hur mycket tid man har att slå ihjäl om man bara jobbar undan så snabbt man kan så jag gjorde för en gångs skull allting supernoga. Till och med grejer som vanligtvis inte diskas tömde jag ur för att rengöra ordentligt. Och just när jag har jobbat upp ett rejält diskberg kommer diskmaskinlagarkillen och ska laga diskmaskinen. "Allvarligt problem" och "klappa ihop" var fraser som antydde att det inte kunde vänta heller. Jag var tvungen att ringa en kollega bara för att förvarna om kaos men hon skrattade bara ihjäl sig. Aja, det löste sig iallafall till slut.

Nu: måste jag borta tänderna efter alla skålar med marängrester
Sen: gömma smutstvätten innan snutarna-to-be kommer för att äta tårta

Inga kommentarer:

.