torsdag 27 november 2008

Motion är nyttigt

Missade taekwondon idag igen. Sprang efter bussen men helt utan nytta då den bara brummade förbi. Istället blev det fysträning på IKSU. Tung, svettigt och ett perfekt sätt att ta ut aggressionerna på, tänkte jag. Men istället snubblar jag in på... ja, jag vet inte vad? Aerobics? Det var iallafall schlager i högtalarna och folk som "plockade äpplen" och klappade i händerna. Nånstans där borde jag ju ha anat oråd. Inget ont om schlager och folk som går igång på att klappa i händerna, det är bara det absolut obehagligaste jag vet. Det och killar som tävlar till stationerna. Och så killarnas solbrända, tatuerade tjejer förstås. Såna tjejer som tävlar med sina killar som tävlar mot varandra och som peppar varandra genom att klappa händerna med manisk blick. Hu.

Jo jo, det var väl tungt och svettigt också men den mesta energin gick för mig åt genom att störa mig på alla andra. Ibland är jag en riktigt otrevlig människa.

Inga kommentarer:

.