tisdag 9 juni 2009

En ledig tisdag i Umeå

Idag har jag bränt alla mina pengar på vaccin och lite på glass. Det sved, kan jag tala om, både av sprutan och rent ekonomiskt. Hittills har jag lagt ca tvåtusen på vaccin och annat som kan vara "bra att ha" när man är därborta och mer lär det bli... Min ekonomi skriker sig till sömns på kvällarna.

Men jag har faktiskt inte bara bidragit till Apotekets omsättning idag, jag har även tjänat lite pengar i forskningens tjänst. Det har jag gjort genom att sitta och hålla i en skakande maskin (som ska likna en slagborr?) i tjugo minuter samtidigt som jag tittade på en naturfilm om hajar. Tydligen skulle det påverka hörseln men det enda jag märkte av var en grym handsvett. (Något som jag såklart var tvungen att tala om för den stackars doktoranden. Ibland är jag så kvinnlig att jag svimmar.)

Sen blev det picknick vid älven och sen när alla andra drog till TC för att dricka öl cyklade jag hem och drack en spektakulär drink gjord på bakterier som förhoppningsvis kommer att aktivera min tarms immunsystem.

Nu: seeen middag
Sen: Six Feet Under-maraton
Imorgon: lyssna på en slipmaskin och titta på hajar i forskningens tjänst

Inga kommentarer:

.