onsdag 10 juni 2009

Nu kan du sitt där å skaok!*

Dagens öronexperiment bestod av samma maskinliknande vibrationer som igår men idag var det kombinerat med ljudet av en slipmaskin. Till min förströelse: en naturfilm om havssköldpaddor och valar. Vet inte om det var omständigheterna som gjorde mig extra mottaglig eller om naturfilmer görs så mycket bättre nuförtiden men efter den första minutens öronchock fastnade jag helt i filmen.

Valmamman och valbebisen simmade på i havet när helt plötsligt tre elaka späckhuggare dyker upp. Mamman och ungen kämpar på men till slut orkar inte valungen simma längre och då ser späckhuggarna sin chans. Till valmoderns förtvivlan försöker späckhuggarna dränka valungen genom att lägga sig på den (Willy, vart gick det fel?) och just när valmamman har lyckats puffa upp sitt barn till ytan så den får andas så - klick - svart skärm - tystnad - tinnituspip. Tjugo minuter har gått och jag har knappt märkt av det.

Imorgon blir det gammalt hederligt köksjobb på fabriken och lika bra är väl det för jag börjar få träningsvärk av all vibrationsträning.

* Min kära farmor på äkta pitbondska när farfar på sin åttioårsdag fick en vibrerande massagefåtölj.

Inga kommentarer:

.