måndag 8 oktober 2007

Måndag med familjen Trädslag

Idag har vi sparkat igång med familjerätten. Och det går rätt segt om jag ska vara ärlig. Ämnet är säkert helt okej men jag har alldeles för lite panik för att kunna plugga effektivt. Hade seminariet varit imorgon hade jag garanterat lärt mig tio gånger så mycket som jag gjorde idag.

Vi har fått ett case att jobba med som rör en viss släkt. En släkt där alla familjemedlemmar har gift sig och skilt sig och fått barn och gud vet allt med vem som helst och nu ska de köpa hus tillsammans alternativt dö och skriva testamenten. För att underlätta tänkte jag rita upp släktförhållandena som ett träd. För att vara lite extra fyndig hade läraren döpt hela släkten till olika trädslag och där jag jag halv fem en måndag eftermiddag och försökte få ihop det... "Anne Al var dotter till Gustav Gran.. eller var det Tall?" Efter ett tag körde det ihop sig helt och när det på mitt papper framstod som att Åke Ek (eller vad han nu hette) var både Evas Ens kusin och halvbror gav jag upp.

Alla mina pluggdejter har dessutom övergivit mig imorgon så nu gäller det bara att ta sig i kragen och odla fram lite disciplin under natten.

Nu: Facebooka... Det är verkligen en drog.
Sen: IKSU kanske?

Inga kommentarer:

.