torsdag 25 oktober 2007

Torsdag

Hôla! Har haft hur mycket som helst att göra senaste tiden så har inte riktigt haft tid att uppdatera, men jag ser iallafall att det är några som har varit in och kollat på bloggen sen senast - kul!! (Smög in en räknare för ett tag sen, nyfiken som man är!)

I helgen var jag hemma hos familjen och hann till och med en dagstur till IKEA i Happis - åh vad jag vill köpa grejer!!! Men eftersom jag skulle ta tåget hem så blev det bara en blå bag. En blå bag som mestadels var fylld med handdukar... (Som att man inte kan köpa handdukar här? Fattar inte vad jag tänkte på... Dessutom hade dom förökat sig under resans gång så nu har jag inte 6 stycken som jag trodde utan 14...) Ska sluta yra om handdukar nu och istället göra nåt vettigt. För ett tag iallafall.

Igår: palt och vin med trevligt sällskap
Ikväll: wok i min ensamhet
Nu: släpa mig bort från datorn för att börja laga mat
Sen: packa... vad annars?

3 kommentarer:

Eirene sa...

Ja men ja. Jag tror jag ska ägna någon timme och bara sitta och läsa IT avtal. Man har ju sett en del under årens lopp! På mitt favoritforum alltforforaldrar.com så överlåter man ju det man skriver oxå..

Eirene sa...

"Genom att lägga ut inlägg och annan information offentligt på X överlåter du upphovsrätten till materialet till oss för publicering. "
En vanlig svensk familjesajt, (kopierade) måste ju snoka runt lite i dag...alltså jag retar mig SÅ mycket på Aftonbladet så jag nästan spricker. Alltid gör dom så här, rotar upp något gammalt och gör till en nyhet...Jag retar mig därför att media är MAKT, och dom använder inte den makten på ett sakligt sätt. Morr.

www.family.se (i samarbete med Aftonbladet) :
Upphovsrätt: Alla rättigheter till annonstexten och bilden överlåts till Aftonbladet Nya Medier AB.

Suck. Suck!
Folk blir rädda och springer från Facebook, jag skiter väl i FB i och för sig :-) men saken retar mig så kolossalt, dom får tex tag på FASS och driver upp kaos runt en biverkningpå en medicin osv. Ååååå....arg!

Den sista bloggaren sa...

Ja, visst är det så. Men det är så lätt att bli skrämd, speciellt när det är engelsk juridiska och man inte riktigt vet vad det betyder... Och när man har hört så mycket om amerikanska monsterkontrakt (typ deras Idol som har slavkontrakt livet ut och i hela universum osv). Men förhoppningsvis så gör det här att folk blir mer försiktiga med vad dom lägger upp. :)

.