tisdag 9 oktober 2007

Tre veckor kvar

Äntligen har jag kommit igång med flyttpackandet. Tre kartonger fylldes på nolltid och då är inte ens bokhyllorna tomma än. Misstänker att det kommer krävas mer än de tio kartonger vi hittills har skaffat... Och i enlighet med den tidsålder vi lever i googlade jag såklart på "tips inför flytten". Man kan alltid få nåt bra tips, tänkte jag. Saken är bara det att alla flyttips jag hittills har läst verkar gå ut på att anställa nån att göra allt.

4 dagar kvar
Ägna dagen åt att skriva och posta flyttkort till släkt och vänner.

Yeah right. I verkligheten har jag nu lyft ner alla (egenhändigt uppsatta) tavlor och fått stor ångest över hur väggarna bakom ser ut. Och jag tvivlar starkt på att jag, när det är fyra dagar kvar, kommer ägna dagen åt att skriva flyttkort till släkt och vänner. Jag kommer troligtvis försöka muta kvartersvärden så vi slipper betala för hålen i väggarna samtidigt som jag hetsläser vad-det-nu-kan-vara-vi-ska-ha-seminarium-om-just-då.

Nu: hänga tvätt
Sen: braka i säng
Imorgon: känguruplugg


Inga kommentarer:

.