söndag 4 november 2007

Vi flytt int'. Nå mer.

Nu är det verkligen ett tag sen jag uppdaterade! Men mycket har hänt också. Bland annat så har vi flyttat till den nya lägenheten och jag hoppas verkligen mina framtida barn kommer att trivas här för
  1. jag trivs så sjukt bra och vill aldrig härifrån och
  2. jag kommer aldrig orka flytta igen. Någonsin.
Först bor man i kartonger i en evighet. Sen försvinner tiden och helt plötsligt ska allt packas som man inte har kunnat packa tidigare. Och sen ska det bäras och köras hit och dit och när man väl är klar så ska den gamla lägenheten städas ur. Som tur är hade vi fantastisk flytt- och städhjälp och nu är allt klart. Puh.

Trots att jag har längtat hit i flera månader nu så kändes det ändå lite vemodigt att låsa dörren till M-vägen för sista gången. Vår första "riktiga" lägenhet tillsammans. Den första tiden i Umeå. Vårt hem under de senaste åren. Så när vi skulle gå ville jag liksom avsluta det hela på nåt fint sätt.
-Farväl lägenheten, sa jag och puttade på pojkvännen så att han skulle förstå allvaret i situationen och själv säga några fina avslutande ord innan vi stängde dörren till det förflutna.
-Ja, farväl, säger han. Du har varit lika jobbig att städa nu som du alltid har varit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är så gullig :)
Skönt att ni trivs!

.