söndag 30 mars 2008

Helgen såhär långt

Mitt lata liv nådde sitt klimax igår då jag låg på soffan hela dagen. Jag vaknade ändå i rimlig tid och åt frukost. Efter det gick det upp för mig att jag inte hade något planerat för dagen och det var väl ungefär där det började spåra ur. Efter att ha funderat och slagit bort tankar på städning och träning så la jag mig i soffan och zappade.

Vaknade igen klockan 13.45. Såg två filmer på raken (Mission Impossible II och Nördskolan). Åt en apelsin.

Gjorde absolut inget vettigt på resten av dan. Den enda nämnvärda prestationen var en tur till Ica med fruktsallad som resultat. Kära Pojkvän var sjuk och fast framför datorn med grupparbete. Syster var borta på spahelg. Längre än så sträckte sig inte min fantasi så jag umgicks med mig själv och The Queen. En vän ringde. "Vad gör du?" "Absolut ingenting. Jag tror jag börjar få liggsår." "Vad skönt!" Hmm.

Idag exploderade den uppladdade energin och jag bakade två limpor redan innan frukost. I skrivande stund städar jag lägenheten (har redan skurat två gånger om) samtidigt som tre veckors tvätt snurrar på i tvättstugan.

Nu: dusch
Sen: middag hos Syster

Inga kommentarer:

.