lördag 8 mars 2008

Perfekta omständigheter i övrigt

Okej, det här med att skriva arbeten är väl inte min favoritgrej här på jorden. Men med tanke på att vi ändå måste skriva ett PM varje termin så borde jag väl ändå ha fått in vanan någorlunda kan man tycka. Men nej då. Den här gången har jag inte ens ångest för det. Såhär långt hade jag kommit igår eftermiddag:

Idag har jag skrivit klart syftet (på ett ungefär). Och just ja, inlämning är på måndag klockan 10.00.

Hoppas ingen ambitiös klasskompis läser det här nu (typ min bas-"fattar inte problemet med att förbereda nästa seminarium på måndag morgon eftersom deras PM är färdiga sen innan födseln"-grupp) för då kommer dom förevigt att stämpla mig som det absolut värsta en juriststudent kan vara: oambitiös och odisciplinerad. Men jag säger såhär: jag arbetar bäst under press. Faktum är att jag medvetet sparar så mycket som möjligt till sista stund för att pressen ska bli maximal. En väl uttänkt policy som jag och några vänner strikt arbetar efter. Kniven mot strupen - that's my thing.

Så det är faktiskt helt perfekta omständigheter för mig just nu. Pojkvännen är ute på "fältstudier" (läs: krogen) med sina vänner från polishögskolan. Jag sitter här med en Jaffa och lite choklad. Skriver om dödshjälp. Har det bra. Imorgon ska jag göra en hit'n run på biblioteket och skriva ner alla tänkbara källor så jag har något att hänvisa till när jag skriver. Under kvällen kommer ni förmodligen återfinna mig med en dator och en kopp kaffe på ett fik nånstans i samhällsvetarhuset. Ni som lever efter samma policy får gärna komma förbi.

Nu: metod
Sen: inledning

Inga kommentarer:

.