tisdag 28 oktober 2008

Sol är sol om än genom skitiga fönster

Sitter för tillfället i köket och läser om skattepliktiga förmåner. Solen skiner in genom ett skitigt fönster och kaffet står och ångar på köksbänken. Är inte i skolan idag eftersom jag kaskadhostar så fort jag öppnar munnen. Hade tänkt sitta i Röda Rummet och läsa men eftersom det är ett tyst rum (och eftersom jag själv intensivt hatar alla som sitter där med hostningar och snorindragningar) så tänkte jag bespara mig själv några onda blickar och plugga hemma istället. Och för en gångs skull går det bra. Tror det har att göra med det taktiska i att sitta med ryggen åt diskbänken.

Nu: kamma håret
Snart: möte med utbytesgänget
Sen: lunch med syrran på sjukhuset
Ännu senare: kanske taekwondo? Har ännu inte bestämt mig. Om jag inte far kommer jag ha missat träningen i 1,5 vecka. Om jag far kommer jag antagligen smitta ner folk. Och enligt syrrans domedagsföreläsning kommer jag antagligen få hjärtmuskelinflammation och dö också. Och det känns ju inte helt schysst att dels smitta ner alla som ska tävla och dels tvinga dom att ägna viktig träningstid till att bära bort min döda kropp. Men, som sagt, har inte bestämt mig än.

Inga kommentarer:

.