onsdag 3 december 2008

Idag är en sån dag som man inte längtar tillbaka till.

07.00 Släpar mig upp med ögonen i kors.
07.55 Buss till skolan
08.08 Happy Hour på kaffe från Amigo
08.13 - 08.43 Skrivartrassel. Kaffe blir kallt. Svär mentalt åt dålig planering och skickar hatiska blickar år folk som pratar i Röda Rummet.
10.15 Seminarium i internationell skatterätt. Jag glider in med intentionen att ta anteckningar, kanske lära mig nåt och samtidigt undvika alla eventuella frågor för att slippa blotta min okunskap.
10.16 Ser avslappnat intelligent ut. Har lagom mycket ögonkontakt med läraren och bläddrar sporadiskt i lagboken och försöker hänga med/se upptagen ut.
10.17 Läraren, som vanligtvis är en försynt och stillsam man, pekar ut mig specifikt och ber mig förklara första frågan. Hela första frågan. Länge och med detaljer. Jag och Den Stora Skammen börjar bli riktigt bra polare nu.

Utanför universitetet kvart över fyra på eftermiddagen. Boooooring.

13 - 16 Seminarium + föreläsningar i rättsmedicin. Ställer frågor som "Men vad gör man om de anhöriga vägrar obduktion men man misstänker att kroppen bär på någon farlig smitta för man har hittat kroppen i... i en hög... med smittor?" Ibland är jag så vältalig att jag svimmar.
16.22 Spöregn ute. Försenad buss. Kommer så småningom hem. Smäller av i soffan ett ögonblick för att sen åka tillbaks till universitetet igen för mentormöte.
19.48 Hemma. Soffa. Endorfinrus i benen bara av att ligga ner. Äntligen.

Inga kommentarer:

.