söndag 21 december 2008

Mobilsnack

Förutom att min lånemobil är fränare än min egen och inte ett dugg suicidal så har den även den trevliga vanan att fylla i mina meningar när jag skriver. Precis sådär som vänner man känt i hundra år kan göra. Mobilen och jag har dock bara känt varandra i några dagar och därför blir det inte alltid mitt i prick när den försöker förutsäga mina ord.

SMS 1:
"Jag lever för"... mig? Nja, inte direkt vad jag hade i åtanke.
"Jag lever för tillfället på"... skolan?
Sant, sant, men ändå inte vad jag hade tänkt skriva just nu.
Rätt svar: Jag lever för tillfället på bröd. Men bra försök.

SMS 2:
"Kommer du till"... Spanien? Lät riktigt trevligt men tyvärr befinner jag mig inte i Spanien, eller något annat varmt land för den delen. Och det skulle kännas som en svag ursäkt att skylla på mobilen när pojkvännen har åkt ända till Spanien för att upptäcka att jag inte är där. Rätt svar skulle ha varit skolan.

Vi får nog jobba på vår relation lite till men det ska nog gå bra det här. Vi har ju hela julen på oss.

1 kommentar:

Amanda- sa...

Hahaha! Du är så rolig. Welcome back my favourite blogger!

KRAM

.