söndag 16 augusti 2009

Endorfiner

Min mamma fyller år inom en snar framtid men har redan fått några presenter. Bland favoriterna var en huvudkliare och en spikmatta. Min kära mor är nämligen, precis som jag, exceptionellt mottaglig för endorfiner. Ovan nämnda redskap kan tydligen lösa åtminstone, och nu höftar jag lite för det är säkert mer, hälften av världens alla problem. Ur samtalet nyss:
Jag: Jag har tråkigt.
Mamma: Lägg dig på en spikmatta!
Jag: Men jag har ingen?
Mamma: Bygg en!

Haha, jag kan verkligen se framför mig hur jag stapplar in på akuten med 85 infekterade sår, två häftstift fortfarande kvar i höger skuldra och med trippelsidig stelkramp. Jag tror jag lånar hennes när jag åker upp istället.

Huvudkliaren vet jag av egen erfarenhet att den är helt otrolig. Syrran demonstrerade en på mig när vi var på Teknikmagasinet förra veckan. Efter ett tag började de andra kunderna vända sig om för att kolla varifrån alla märkliga läten kom. (De kom från mig.)


Funderar även på att bygga en egen huvudkliare. Jag har ju faktiskt en ballongvisp jag sällan använder och konstruktionen ser ju inte så värst avancerad ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag skrev till mamma pa facebook och skriver till dig har istallet. Vi har det kanoners och just nu ar vi i Porec pa ett internetcafe. Jag hoppas du har det bra och tar det lugnt med spikmattan dar uppe i norr:P.

Alla haslar till dig och Tomos.

KRAM/Amanda

Den sista bloggaren sa...

Testade just spikmattan. Blev besviken. Ända tills jag började rulla huvudet på den. Kör på en huvudkliare istället. Ses på tisdag!

.