torsdag 6 augusti 2009

Tristessvarning

Inte bara för mig utan även för den som tänker läsa följande:

Nånstans tror jag verkligen att det är nyttigt att ha tråkigt. Men samtidigt så är det så vansinnigt tråkigt! Att komma hem från Indien (människor, lukter, deadlines, människor, människor, människor) till Umeå (grönt, tyst, stillsamt, mig själv som enda sällskap) är som att köra på i 180 och sen tvärnita. Det är så stilla att tiden nästan går baklänges.

Uppvuxen i en familj på tio så är det ju mer normalt för mig att konstant vara omgiven av människor än att vara ensam. Men som sagt, jag tror det är hälsosamt och jag tänker bemöta den här påtvingade stillheten som en vuxen människa. Och som en sådan skriver jag listor:

Idag har jag till exempel...
  • gått en promenad förbi jobbet (inget revolutionerande har hänt i rutinerna så morgondagen ska nog gå bra) och förbi biblioteket ("Läkaren, döden och brottet" - rättsmedicinsuppsats here I come!) och fått en blåsa under en fot
  • solat i en kvart innan jag blev rastlös
  • läst fyra sidor i "En gift mans dagbok" innan jag blev rastlös
  • kollat Facebook 34 gånger (i timmen)
  • pratat ihjäl Tomos via Skype
  • kollat Delicatessen (Bisarr!!)
  • ägnat trettio minuter åt att fundera över exakt hur jag ska betygssätta filmer på Filmtipset.se
Nu: Mer listskrivande
Sen: mer film

Inga kommentarer:

.