fredag 14 augusti 2009

Jag vilar min väska.

T kommer hem imorgon och trots att jag faktiskt har hållit lägenheten ovanligt städad under min gräsänkeperiod (jo, faktiskt!) så är det ändå ett och annat som kan piffas till såhär i sista stund. Allt för att upprätthålla min image som ordentlig och därmed fritt kunna anklaga andra för att vara den som inte städar (utstuderat, jag vet).

Bland annat vet jag att det finns en tetra fil i kylen som jag har ignorerat ända sen jag kom hem och som i hygienens namn borde slängas. (Jag har ju trots allt varit hemma i tio dagar nu.) Alltså går jag för att skölja ur det sista ur förpackningen, men vad händer? Jo, ingenting. "Filen" är inte längre filkonsistens utan hård. En snabb titt på utgångsdatumet - 29 juni.

Tjugonionde

Juni.

Därmed fick jag ytterligare ett argument nästa städfight - tack babe! :)

Inga kommentarer:

.