söndag 18 april 2010

Prata inte minnen med mig idag

för idag är jag fruktansvärt o-nostalgisk. På sängen ligger nu sex olika högar med kläder (till syrran, till röda korset, till förrådet, till Kajsa and so on and so on) och innan jag ens avslutade projektet tog jag en avstickare till vinden och rensade ut hälften av vad som fanns där. Så mycket som möjligt ska bort. Jag vill kunna flytta lätt nästa gång. Det finns liksom ingen anledning till att släpa med sig det gamla andra(tredje, fjärde, femte?)handsporslinet jag fick när jag flyttade hemifrån för nio år sedan vid ännu en flytt. Inte för att jag ska flytta någonstans riktigt riktigt än men förhoppningsvis kommer jag ju inte bo i korridor resten av livet. Om inte annat för att Bostaden kommer kasta ut mig från studentboendet nån gång efter examen.

Nu: rensa klart garderoben
Sen: Nydala runt (om det slutar snöa sidledes vill säga)

Inga kommentarer:

.