fredag 28 september 2007

Fjällen - here I come!

Idag drar vi till fjälls. Vi ska vandra (inte promenera...) i området kring Hemavan. Vi är fyra tjejer som ska dit. K - som har bott på en fjälltopp senaste somrarna, K - som har backpackat halva sitt liv, H - som är lastbilschaufför och har gjort lumpen, och jag. Jag som la mig ner och grät i skidspåret när jag var liten för att jag tyckte det var så jobbigt. Jag som har som enda vandringserfarenhet en fem kilometers backe som skolan föste upp oss för vareviga höst i mellanstadiet.



Till och med personalen på Intersport tittade lite medlidsamt på oss när vi var där för att jag skulle köpa skor. Dom hade den där men-lilla-gumman-looken i ansiktet när jag, iklädd klänning och strumpbyxor, skulle pröva vandringsskor. Men jag är otroligt laddad och jag tror faktiskt att det här kan bli skitkul! Vi åker vid fyra i eftermiddag. Men innan dess ska jag packa, köpa det jag glömde igår (skavsårsplåster!!) samt få ett seminarium avklarat. Jepp. Bara det. Sen bär det av.

Inga kommentarer:

.