söndag 30 december 2007

Dan före dan före nästa år

Inget speciellt hände på jobbet idag förutom en busringare som ringde och fejkade ett strömavbrott. Jag anade ugglor i mossen när han inte riktigt visste om det var svart hemma hos honom eller inte (plus att han sluddrade). Ugglorna hoppade fram ännu tydligare när han frågade om jag var singel och vad jag skulle göra på nyårsafton. Det visade sig senare vara en kollega från Luleå som tyckte det var kul att (i fyllan misstänker jag) busa med telefonsvarargänget.

Och det var väl egentligen dagens enda stora händelse. Efter det har dagen bestått av städning, tvätt och ett och annat oprovocerat psykbryt (som jag till stor del skyller på sömnbrist) på Stackars Pojkvän. År 2008 ska jag inte avreagera mig på oskyldiga så det här var sista gången.

Nu är klockan snart elva och jag har därmed varit vaken i 18 timmar. Dags för säng kanske? Borde egentligen hoppa i duschen innan för jag är en slusk men jag orkar inte. Mañana mañana som man säger.

Det du inte hinner göra idag kan du göra imorgon och det du inte hinner göra imorgon kan du skita i att göra överhuvudtaget för då är det ändå försent. (Ett gammalt djungelordspråk)

Inga kommentarer:

.