lördag 15 december 2007

Veckan som var

Shit vad tiden går fort. I onsdags var det reunion från födelsedagsfesten förra året, den här gången i rättssalen. Killen dök inte upp, men vad gjorde väl det. Vi körde rättegång utan honom. Innan vi gick in i rättssalen satt ett stort gäng killar bakom oss som alla reste sig när vårt fall ropades upp. "Shit" tänkte jag "det är hans gäng! Hans crew, hans bröder i hans gäng! Och nu vet dom hur jag ser ut! Tjejen som gav honom ett brottsligt förflutet!" Som att jag inte var nog nervös. Det visade sig sen vara ett gäng polisstudenter som tur var. Hur som helst. Allt gick bra, åklagaren var en trevlig karl som stannade kvar jättelänge efteråt för att diskutera utbildningen med oss. Och killen dömdes i sin frånvaro till villkorligt och dagsböter. Kändes ganska hårt tyckte jag, men å andra sidan får man väl tänka sig för ordentligt innan man försöker stjäla saker ur folks hem.

Torsdagen var Luciadagen, något jag totalt missade. Jag gick hemma i långkalsonger och fleecetröja storlek XL och var en sexbomb hela dagen. Först när jag skulle googla nåt vid fyratiden och såg att googleloggan hade en Luciakrona på sig anade jag ugglor i mossen. Dagens utflykt gick till Ica där jag handlade ingredienser (ingridienser? engredienser? Ingrid i en ser?) till lussebullar som jag sedan bakade. Och som alltid när man bakar så passade jag, precis som alla barn, på att äta deg när ingen såg och eftersom ingen vaktade mig så åt jag ganska mycket deg.

Gårdagen innebar jobb. Folk blev sjuk och jag jobbade tretton timmar i sträck. Blev ganska trög efter att ha suttit framför en dator så länge. (Funderade på att muta nån att klippa av en kabel nånstans så att det skulle bli lite action.)

Nu: ska jag till skolan för att förbereda opponering
Sen: julmiddag hos Sis

Inga kommentarer:

.