söndag 5 juli 2009

Blandade bilder fran Indien

Vi anlande till Dharamshala mitt i monsunregnet. Har har vi tagit tillflykt till ett fik i vantan pa att det ska sluta regna.

Favoritintresse bland folket i Manali: fota utlanningarna! Efter ett tag borjade vi krava egna foton som motprestation.

Jag och Arvid tillsammans med en frammande trevlig kvinna. (Inte nodvandigtvis i namnd ordning.)

Polis i Shimla ikladd full mundering. Hur var det nu alskling, sa du nagot om batmossan..?

Vet inte riktigt vad det var jag tankte med en har bilden. Tagen i Dehli ar den iallafall. Notera hur mulet det verkar vara - det ar det inte! Det skulle vara stralande sol om det inte vore for alla luftfororeningar. Helt galet.

For den som vill kan ni lasa Kajsas resedagbok har.

4 kommentarer:

Amanda- sa...

Hej gumman!
Vad fin du är i den där klänningen(heter det klänning??). Vad bra att du fått användning av NaCl-flaskorna. Jag hoppas inte du får användning av kräkpåsarna :P.

Jag har idag jobbat i ett kaos som nästan är i samma klass som förra sommaren... Jaja. "Bara" 27 dagar kvar till min semester.

Njut av att få vara utomlands nu!
Daniel hälsar till dig.

KRAAAAAM/Amanda

jagsiv sa...

Så otroligt kul att se foton på er (dig!)!
Ska läsa dina inlägg också nu men först en kommentar. T har varit hos oss nu och vi var 14 stycken i stugan i går och åt grillat om jag räknade rätt. Jag och Naddis stägde in oss och såg 3 timmar Katitzi =) Nu är jag hemma en sväng men längtan är stor efter stugan. Men jag passar på att kommentera när man för en gångs skull har dator (jag vill flytta till stugan) Saknar dig mkt men for Gods sake, ha KUl, njut av "annorlunda"! Pappa är jätteorolig för er, men jag, mamma är cool som vanligt ;-)...kram kram och sol.

Lina sa...

Hej! Jag har precis upptäckt din blogg och ser att du är i Indien! Vad spännande!! Hoppas att du har en rolig tid! Kram Lina

Den sista bloggaren sa...

Amanda: Krakpasarna ar som tur ar helt oanvanda an sa lange! Det var bara en gang da jag trodde att dom skulle komma till handa men vid det laget hade jag blivit lite overmodig och trodde att jag hade kommit over min aksjuka och packat ner dom langst ner i ryggsacken... sa klart. Det som tur var bra och jag slapp krakas i chaufforens famn (eller nagon annanstans for den delen). Hoppas att du hinner njuta pa din lediga tid aven om jobbet ar pafrestande. Jag saknar dig!
Mamma: Nu fick jag for forsta gangen hemlangtan. :( Nar vi inte langre ar pa resande fot sa har jag mer tid att tanka pa er och just idag hade jag verkligen velat vara med er i stugan. (Ar forkyld och darmed lite extra ynklig.) Pappa behover verkligen inte vara orolig och inte du heller for den delen. Vi blir valdigt val omhandertagna har pa institutet, dom piffar och puffar och ska snart installera vattenbehallare i vara rum sa vi ska slippa kopa vatten hela tiden (eftersom man inte kan dricka kranvattnet). Plus att de slangde ihop en yogakurs med ett proffs som larare bara for att nagra rakade namna att dom var intresserade av yoga... Valdigt omtanksamma helt enkelt. :) De ar verkligen jattefint att vara har, ni har ingenting att oroa er for! Halsa alla!
Lina: Hej! Vad kul att du laser! Hoppas ni har det bra allihop! Kram!

.