tisdag 14 juli 2009

Lycka ar en kaffekopp

Livet pa ISEC rullar vidare. Jag vaknar oftast av mig sjalv runt attasnaret pa morgonen och vid halv nio kommer Arvid och knackar pa min dorr for att kolla att jag har vaknat (har ingen vackarklocka da mobilen ar hemma i Umea). Halv nio oppnar frukosten dar det serveras spicy indisk mat till frukost (fast sen nagra dagar finns det faktiskt corn flakes ocksa for oss kryddkansliga nordbor...).

Mannen som jobbar dar har lart sig mina kaffevanor och haller nu upp starkt kaffe med varm mjolk direkt de ser mig. (Normalt sett sa haller de upp en kopp med varm mjolk och sen far man halla i, tesked for tesked, fardigblandat kaffe i sin mjolkmugg. Typ som O'boy.) Det tycker jag faktiskt ar valdigt fint av dom. Sedan nagra dagar har jag dock misstank tatt det ar koffeinfritt kaffe som serveras for jag blir aldrig pigg av det. Nar jag uttryckte min oro/paranoja till en brasiliank tjej i klassen sprang hon genast hem och hamtade brasilianskt snabbkaffe till mig! Sa nu ar jag pigg och laddad och redo att lara mig allt om Ecological Architecture and Sustainable City, vilket ar vad som star forst pa schemat idag.

2 kommentarer:

jagsiv sa...

Kanon att du får kaffe! Kaffe som är så gott. Vår perkulator har gått sönder så jag åker på att köpa en ny till lönen. Ha det fint, gör allt på bästa sätt =)
Kram mamman hemma i sverige

Amanda- sa...

Jag tror jag ska göra kaffe NU kl 10.50. Jag vaknade nyss (är ledig idag) och är hes som ett rivningshus. Kaffe skulle nog mjuka upp rösten lite. Jag harförgäves försökt hitta någon att gå på stan med och fika med men ingen kan... Tänk om Du var här.

Om du har möjlighet så kan du ringa mig på skype idag.

Kram//AMANDA

.