fredag 17 juli 2009

Glamour (och sa lite skitsnack)

For nagra dagar sedan var jag, Kajsa och Ida inne i stan och shoppade och jag passade da pa att ta igen lite av den glamour som forsakats under den senaste tidens resande. Jag fixade sa att jag ska fa tva klanningar uppsydda, shoppade lite smink och fick naglarna fixade. Piffigt varre alltsa. Idag blev jag dock less pa naglarna och klippte av dom sa nu ar jag tillbaka pa normal glamourniva igen, dvs. knappast nagon alls.

En sak som ar valdigt pataglig har men som jag inte tror att jag har namnt ar bajs. Vi ar tio personer i klassen och vi ar alla fullkomligt insatta i varandras avforingsvanor och magproblem. Att saga at nagon att "jag kommer om en stund, jag maste hem och bajsa" ar inget som tittas snett pa nar i princip alla forutom jag har haft atminstone en slang av diarre'. Efter nastan fyra veckor med indisk (las superkryddig) mat har jag borjat bli en smula less pa att att ogonen taras och nasan rinner vid varje maltid och min lunch idag bestod saledes mest av brod, ris och frukt. En av tjejerna vander sig da till mig med orolig blick och fragar hur jag mar eftersom jag valt "magproblemsmenyn". Det ar verkligen ett omtanksamma manniskor man har kring sig!

Nu: ska jag forsoka ladda upp lite bilder till Facebook for sadar attonde gangen

Sen: Yoga class

Inga kommentarer:

.