söndag 26 juli 2009

Hur gor djur?

Efter att ha bott i utkanten av Bangalore, narmare bestamt Nagarbhavi (som betyder Ormbrunnen), i snart en manad har jag vant mig vid att ha diverse kryp som omkring mig. Kackerlackor, odlor, malariamyggor, spindlar av varierande storlek (har faktiskt ett valdigt fint spindelpar som bor vid lysroret i mitt badrum) samt en och annan herrelos hund. Kackerlackorna ar fortfarande ackliga men spindlarna och myrorna har jag inte langre nagra problem med. Dom ar ju sma sa det ar bara att spratta bort dom med fingret nar dom kommer upp i sangen och annars sa gor dom ju inte sa mycket vasen av sig. Ikvall utokades dock djursamlingen nagot.

Var lilla djurpark borjar vaxa till sig...

En liten babykobra rakade namligen slingra sig vilse och hamna i hallen utanfor datasalen. Liten, men tydligen lika giftig som sina foraldrar (som enligt uppgift vantade pa sin forlorade son nagonstans i narheten). Det som ar lite trixigt ar att dom ar sa sma. Jag har ju hallt utkik efter stora svarta ormar men den har var ju mer som en glasnudel eller nat.

Antar att det har ar slutet for flipfloptrenden pa campus.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

MEd risk för att låta som en överexalterad groupie - SÅ coolt att sett en babykobra! Jag menar, de större är ju, tack vare storleken, lättare att se... Men en liten bäbis - och utanför datasalen?! That's something!

Cecilia sa...

Jag förstorade bilden... Och kobran är ju en sak - men SPINDELN till vänster?!! =O Get away, run as fast as you can!!! Förstår att ni vägrar flipflops på campus nu!

Anonym sa...

Hej Liselott!
Det verkar vara ett spännande liv du lever numera....babykobror...!! Ska bli spännande att följa hur det går för dig där nere i Indien :)
Hittade din blogg via din mammas. Var åratal sen jag såg dig sist, du var typ 13 år när du var med och dansade i vår dansgrupp i Pingstkyrkan. Må så gott och lycka till med studierna!
Kram Ann-Louise (Löhf, mamma till Mirjam, Emelie och Marcus, gift med Göran...om du kommer ihåg oss? :))

Den sista bloggaren sa...

Hej Ann-Louise!
Sjalvklart kommer jag ihag er. :) Har varit i Indien i sex veckor lite drygt men idag aker vi hem, vilket faktiskt kanns ratt skont om jag ska vara arlig. :) Hoppas ni har det bra allihopa!

.