lördag 9 januari 2010

"Dina studieresultat räcker inte till..."

"... och därför dröjer beslutet om kommande studiemedel."

Som om jag inte kände mig otillräcklig nog som det är. (Eller nej, det gör jag egentligen inte. Har insupit 50-årsperspektivet så länge nu att jag bara njuter av livet och är lycklig. Men ändå.)

Det är förresten inte konstigt att "studieresultaten inte räcker till" eftersom kursen fortfarande pågår och några högskolepoäng knappast kan ha tagits innan den är slut. Jag tror CSN bara är ute efter att stressa. Beviset på det är att de, förutom att försöka undergräva mitt självförtroende, samtidigt passade på att upplysa mig om den exakta summan på min studieskuld.

"Du är otillräcklig och kommer inte få några pengar av oss. Och by the way, du är skyldig oss tvåhundratusen."

Tack.

Inga kommentarer:

.