torsdag 28 januari 2010

Hockey!

Kom just hem från hockeymatch! MODO mot HV 71. Jag är egentligen inte så jättebrydd i sport överhuvudtaget men jag gillar stämningen som är på hockeymatcher och det är ju kul att vara med och känna att man bryr sig passionerat om något, om så bara för en kväll.

Kameramannen och hans kamera.

Vi hade rätt bra platser där vi satt alldeles bakom avbytarbåset. Förstå vilken stämning; svettdoft, ljudet av stål mot is, hejaklackens ooooOOOO när det börjar hända grejer. Just det sistnämnda fungerade även som en väckarklocka för mig när jag låtit mig distraheras för länge av Foppas svettkrulliga nacke/den lilla lastbilen som kör fram pucken/kameramannens filmteknik/funderingar på huruvida nummer 48 är singel.

Foppa! Med sin nacke!

"När du hör "ooooOOOO", när du hör det ljudet så vet du att det är dags att titta på matchen igen". Ungefär så. Men det var jätteroligt! Hade jag bott i Ö-vik hade jag gått oftare på hockey.

Det vinnande laget tackar sin hejaklack som ooOO:at så duktigt hela matchen.

Inga kommentarer:

.