söndag 21 september 2008

Höstens första sittning

Och så var det ju den traditionella insparkssittningen i fredags. Jag var "äldst" bland mina bordskamrater och som den erfarna T5:a jag ändå är kände jag det som en plikt att tråka ut de stackars barnen med tips för framtiden och anekdoter från förr. Men dom var väluppfostrade allihop och låtsades lyssna intresserat medans jag malde på. Dom kommer gå långt, det känner jag på mig.

Jag fick förresten skäll för mitt dåliga uppförande vid bordet av en förklädd Madalena Ribbing. Det var säkert välmenat men jag kunde inte låta bli att ta illa upp. Frågan är väl vad som är det största etikettsbrottet; att bryta mot de förlegade reglerna eller att påpeka att nån bryter mot de förlegade reglerna? Hur som helst blev jag faktiskt lite sårad i själen och var därför tvungen att äta med fel hand resten av kvällen och slicka på kniven bara för att.


En lite märklig grej var att M under kvällen envisades med att tvätta golven med Sambuca. Vi påpekade att Rex förmodligen tvättade sina egna golv, men hon verkade gärna vilja hjälpa dom med det för Sambucan fortsatte plaska mot golven då och då. Himla omtänksam tjej det där, även om jag tror att Sambuca passar bättre som dryck än som rengöringsmedel.

Överlag var det en trevlig sittning. Lite mer behärskad än sist men vem har sagt att det är något dåligt?

Nu: företagsekonomi (usch usch usch)
Sen: beachvolley med utbytingarna

Inga kommentarer:

.