måndag 22 september 2008

Just me and my brain, haaangin' out...

Idag kände jag mig dummare än nånsin. Alla verkade förstå på en gång men jag fattade inte vad dom snackade om. Visst, jag kan räkna ut siffrorna men jag fattar inte vad siffrorna står för. Trettiåtta procent vaddå? Och vaddå resultat efter finansiella poster? Vad är en finansiell post? Efter ett tag var jag tvungen att gå ut och ringa en vän. Annars hade jag fått antingen magsår eller frispel på gruppen. (Ett helt omotiverat frispel dessutom. Dom försöker verkligen förklara men jag är så efter att det hjälper inte, jag blir bara stressad.)

Påvägen hem ringde jag mamma, bara för att få prata med nån om nåt helt annat, men det slutade med att jag satt och snorade på en sten medans mamma verbalt smekte mig på håret och sa att allt skulle bli bra. Så vuxen är jag.

En hjärna? Eller tarmar?

När jag kom hem hade jag fått en bild på min hjärna på mailen. Som för att övertyga mig om att jag faktiskt hade en. Tack, Psykologiska Institutionen på Stockholms Universitet, det värmde faktiskt.

Nu: krypa in under grabbens arm i soffan
Sen: stanna kvar där

Inga kommentarer:

.