tisdag 30 september 2008

Feedback

Sitter för tillfället med en utvärdering från jobbet och försöker svara så gott det går på frågorna. Ibland känns det lite svårt dock. Till exempel så ska jag svara på frågor som:

Tycker mina kunder att jag har rätt kompetens för uppdraget? Ja, förhoppningsvis tycker dom inte att jag underkvalificerad. (Jag är mattant.) Möjligen överkvalificerad, men det skulle ju innebära att jag inte har rätt kompetens för uppdraget, vilket ju låter dåligt.

Tycker mina kunder att jag är lyhörd och söker feedback på det arbete jag utför? Oh, svår fråga! Jag försöker verkligen vara lyhörd på jobbet men på vilket sätt skulle jag möjligtvis kunna söka feedback utan att verka störd?

-Var äggen goda idag?
- Eh, ja...
- Den här nya torktekniken jag har börjat med sen vi fick nya disktrasor, är det nåt jag ska fortsätta med tycker du?
- Va? Alltså, skulle jag bara kunna få betala mina två knäckemackor..?
- VAD TYCKTE DU OM MATEN??
*Kunden kastar knäckemackorna i huvudet på mig och går*

Nej, jag får känslan av att den här enkäten riktar sig mer till riktiga anställda och inte till såna som jag. I tron att min åsikt räknas ska jag ändå fortsätta svara på frågor och i brist på annat ska jag ge mig själv högsta poäng.

Inga kommentarer:

.