tisdag 23 februari 2010

As cool as ice

Dagens näst vanligaste kommentar var hur pass bra den nya hårfärgen framhävde solbrännan. "Solbrännan". Bah. Två dagar med brun-utan-sol snarare. (Inget pigment i kombination med längsta vintern i mannaminne, vad ska man göra?)

I början av dagen var det också vad jag sa men sen blev jag less på mig själv. Av nån anledning (som jag börjar tro är genetisk) verkar jag vara fysiskt oförmögen till att vara cool. ("Designerklocka? Nej, inte alls. Jag köpte den på Rusta för 25 spänn!") Alltså bestämde jag mig för att från och med nu bli tyst och mystisk. Ja. Exakt så är min plan. Jag genomförde planen med kirurgisk precision klockan 16.08 när en kompis först frågade om jag har färgat håret. Jag sa "ja". Mitt svar följdes av konstaterandet att färgen framhäven solbrännan varpå jag sa "...jaha, vad bra!".

Yes! Sjukt coolt! Victory is mine!

Inga kommentarer:

.