måndag 22 februari 2010

Say hello to my little friend

Förra veckan gick många timmar åt att få tummen ur och efter många års velande äntligen skriva ett CV. Ja, jag vet att det är jättekonstigt att jag inte har haft ett CV förrän nu. Men då har jag inte fått jobba heller. Hur som helst, idag fick jag lite lön för mödan när jag blev uppringd och bokades in för intervju! Wohoo!

Sedan dess (det var för tre timmar sen) har jag varit så uppspelt att jag inte har kunnat koncentrera mig på de artiklar jag ska ha läst till imorgon utan istället har energin gått åt till att fixa om i mitt rum.

En hylla jag köpte för fem år sedan fick äntligen uppleva vad det är att sitta fast på en vägg. Den ser lite smått förvånad ut nu måste jag säga. ("Vart är golvet? Vart är dammet?!" Lugn, lugn, säger jag åt den. Dammet är snart på plats och med tanke på min spika-först-kolla-sen-fyll-igen-felslagna-spikhål-med-tandkräm-när-jag-flyttar-approach till det mer konventionella borrandet kommer nog hyllan rasa ner på golvet vilken dag som helst.) Filmaffischen som provisoriskt har fått stå på skrivbordet och agera post it-hållare flyttades till framför garderobsdörren. Ganska snart insåg jag att det var en mindre funktionell plats att ha en stor tavla på och ställde därför in den på toaletten istället.

Sådärja. Så fort jag bara kommer över obehagskänslan över att ha Tony Montana framkikandes bakom tvättkorgen när man ska kissa så kommer jag säkert älska min nya inredning.


Nu: jobb
Sen: spinning
Senare: läsa färdigt artikeln så jag får veta om en bra miljö är en mänsklig rättighet eller ej

1 kommentar:

R sa...

Om Tony besvärar dig, kan du ju alltid tala om för honom att "Frank never talked about money".

.