onsdag 11 april 2007

Hushållsnära tjänster

Vad kostar det att ha en städerska? Det kan ju inte vara speciellt mycket. Jag har fått intrycket att det är jättevanligt att ha någon som kommer och städar efter en och att det inte alls bara är Deh Fhörnäma Ahdelsfamilierna på Öfvre Öhstermalm som kostar på sig "hushållsnära tjänster" som det så fint heter.

Hursomhelst. Lägenheten har ännu en gång förfallit till en ogenomtränglig röra av hysteriskt kaos. Diskandet sker ytterst sporadiskt och endast vid akut kris, dvs då till och med picknickbesticken är slut. Och eftersom varken jag eller pojkvännen attraheras enormt av att rensa avlopp så duschar vi nu med vatten upp till knäna. Och fast vi är hyfsat städade av oss bägge två så blir det alltid såhär förr eller senare. Vad göra? Viten? Spöstraff? Skadestånd vid underlåtenhet att lägga sin tvätt i tvättkorgen? Suck. Jag antar att vi får leva i kaos tills jag blir så äckligt rik att vi har råd med en svartbetald polska som kan dammsuga våra golv.

Dagens filmtips: Brokeback Mountain. Antingen så är det galen PMS eller så är det helt enkelt en skitbra film som gör att jag fortfarande känner mig sorgsen fyra dagar efteråt.
Dagens fundering: Har Peppe Eng gjort någon av de svenska rösterna till "Smurfarna"? Jag får alltid Smurf-flashbacks när jag hör hans röst.

Inga kommentarer:

.