måndag 9 april 2007

More tea mr bike?

Trött, så trött. Måste hålla mig vaken till CSI. Kan försöka hålla mig medvetande en liten stund till genom att berätta att min cykel nu, efter många månaders gediget utomhusstående, äntligen når upp till (eller egentligen ner till) nivån för en Umeå-cykel. Kriterierna är dessa:

Cykeln bör:
  1. vara minst 10 år gammal
  2. sakna minst en nödvändig funktion eller del (helst något viktigt typ styre, framhjul eller bromsar)
  3. ha blivit utsatt för någon typ av brott
  4. bestå av minst 25% rost
Min cykel har sedan länge uppfyllt det första kriteriet och, när pedalerna i höstas ramlade av, även det andra. Strax efter det blev mina handtag stulna. (Skitkonstigt, jag vet.) Och nu äntligen efter en lång och fuktig vinter har vi även lyckats uppfylla det fjärde och sista kriteriet! Lyckan vet inga gränser nu när jag och hojjen inte längre behöver bli mobbade av de andra cyklarna här i stan. :)

Nu: CSI
Imorgon: pump my ride

Inga kommentarer:

.