tisdag 24 april 2007

Snabba fötter och trötta hjärnor

Att det ska vara så svårt att samarbeta med folk ibland. *suck* Men det är väl, som kloka vänner säger, lika bra att man lär sig för det är dessa man kommer jobba med i framtiden. Om man nu inte skaffar sig ett jobb som eremitjurist på toppen av Mount Everest förstås. (Vilket börjar låta mer och mer lockande...)

Idag gick allting bara segt. Planen var att skutta iväg till universitetet klockan nio på morgonen, men helt plötsligt var klockan halv elva och jag var ännu inte påväg. Det satte liksom trenden för dagen och sen gick det bara utför. Jag tror jag måste lära mig det faktum att själva vistelsen på skolan inte automatiskt medför inlärning.

Har dåligt samvete för min bristande ambition och det ska bli skönt att emigrera norrut i helg och bara glömma allt vad allt heter för en stund och bara vara... discovärd.

Inga kommentarer:

.