fredag 8 juni 2007

Det gör ont

Efter att ha legat på stranden hela förmiddagen gick jag hem för att äta lunch. När jag sen såg mig i spegeln upptäckte jag att jag var mycket mer solbränd "på framsidan" så jag gick tillbaks till stranden, för att komplettera, och ägnade så eftermiddagen till att läsa skräplitteratur liggandes på magen. När jag till slut kom hem efter många, många soltimmar kände jag en ömmande rodnad sprida sig baktill. Tur att syrran åkte till Gve idag för annars hade hon spärrat in mig i nån källare nånstans. Hela, och då menar jag hela, min baksida är knallröd. Jag förstår nu vad Lena Ph sjöng om.

Och jag som faktiskt har varit jätteduktig och köpt (och använt hela dan!) en svindyr solskyddsspray som inte ska behöva nån insjunkningstid. Snyft.

Nu: boka in en dejt mellan Ms. Derriére och Mr. Aloe Vera
Sen: försöka att inte sitta för hårt på stolen

Inga kommentarer:

.