onsdag 13 juni 2007

Voi, voi...

Var jag dum som valde att läsa språk under sommaren? Finska, tänkte jag, blir nog rena barnleken. Yeah right. Tyvärr verkar det som att heltidsstudier verkligen betyder heltidsstudier i det här fallet. För här ska det översättas texter och verb ska bli böjda åt håll ingen trodde var möjliga och ingen slipper undan eftersom det dagen efter är förhör. Varför valde jag inte att läsa Internationella matkulturer eller nåt?

Nu skrattar nog alla som inte trodde på mig när jag hävdade att jag skulle kunna ligga på stranden hela sommaren. Men jag ska ligga på stranden. Jag väntar bara på att solen ska få tummen ur och rädda oss från de futtiga plusgrader som nu råder.

1 kommentar:

Eirene sa...

Nä du var inte dum, det är ju dina rötter. Och någon sommar ska man ägna rötterna lite tid också eller hur! Lycka till! Nääkemin! Har minsann haft finska som hemspråk och jag minns Nääkemin.
Kram/mamman

.