måndag 18 augusti 2008

Med Pippi i Söderhavet

Snart drar jag , Pippi och C till sydligare breddgrader! (Om man ska vara petnoga så är det mer adriatiska havet än söderhavet, men vem är noga?) Mamma säger att hon "minsann inte ska oroa sig" vilket betyder att hon kommer oroa sig hur mycket som helst. Pappa muttrade något om "inoljade karlar" och "stringtrosor" så jag har lovat att hålla mig undan såna karlar om dom skulle dyka upp. Syrran lät lite som mamma när hon fick veta att vi inte hade något boende planerat (vi har det nu). Tänk er scenen.

Plats: Claes Ohlsson
Syster: Var ska ni bo då?
Jag: Nä, vi funderar på att ta med ett tält och om vi inte hittar nånstans att bo så tältar vi på stranden. Stranden är lugnt för mig.
Syster (med ryckningar i ansiktet): Jaha (gällt, rösten skar sig på det sista a:et). Jaja, jag ska iallafall försöka hitta mig en cykelhjälm.

Och så traskade vi vidare medan jag spanade efter boende i Claes Ohlssons hyllor och hon letade en cykelhjälm. Efter ett tag blev hon lite lugnare och sa att "jaja, du åker ju med Pippi. Då känner jag mig trygg." Jag förstår hur hon menar faktiskt. Och jag antar att jag i den liknelsen är Annika som har kollat upp exakt vilka försäkringar som gäller och som har med sig Imodium och Resorb i fickan. Men Annika har väl sin charm hon också antar jag. Hoppas jag?

1 kommentar:

Amanda- sa...

Hahaha!
HA det så underbart nu. Men akta dig för vildvittrorna;).

Kram/Amanda

.