tisdag 5 augusti 2008

Så gott som ny

Var hos naprapaten idag och jag fattar inte. Jag fattar inte varför jag inte har gått tidigare. Jag fattar inte heller varför inte nån nånstans på nån vårdcentral eller sjukhus där jag har varit nånsin har nämnt ordet naprapat när jag har kommit in med krokig nacke och ond rygg. Nåja. Jag hittade ju honom, naprapaten, till slut.

När han hittade "felet" (sådär efter tre minuter efter att jag kommit in genom dörren) började jag nästan gapskratta. Vridet bäcken, felbelastad rygg, ett ben som var 2 centimeter kortare än det andra. Så simpelt. Att ingen har sett det förut?

Rummet ekade som av krossat knäckebröd när han vred om i mitt renoveringsobjekt till rygg. Och nu känns det som att jag inte har någon rygg överhuvudtaget. Helt borta. Poff. Kvar är bara ett tomrum plus ett två centimeter längre vänsterben.

Inga kommentarer:

.